lisaenoscardownunder.reismee.nl

Hoe te overleven als...... Backpacker

Het is nu woensdag zestien november, half elf s' ochtends. Voordat ik dit uittypte heb ik er eerst echt een tijd over gedaan om te bedenken welke dag en datum het eigenlijk was. We leven hier zo anders, zo zonder druk en zonder tijdsbesef. Gek is dat omdat wij als Nederlanders zo gewend zijn om alles tot in de puntjes geregeld te hebben en altijd zo aan tijd verbonden zijn. Als je hier een afspraak maakt, reken dan maar dat dat nooit volgens afgesproken tijd gaat. Iedereen is hier zo relaxt en vriendelijk. Je komt de bank niet uit voordat je verteld hebt hoe jou dag was en wat al je plannen zijn. De mensen hier doen hun uitleg zittend in kleermakerszit op hun eigen balie, terwijl ze hun bakje cornflakes nog even naar binnenwerken. Australie is echt het toppunt van genieten. Omdat we hier met zoveel (arme) backpackers bij elkaar reizen, proberen we zoveel mogelijk te besparen. Het is inmiddels een sport geworden om te eten onder de twee dollar, wat tot nu toe nog prima is gelukt. Als ergens het woord 'gratis' klinkt zijn alle oren ineens gespitst. We zijn inmiddels al een aantal keren uitgeweest zonder iets uit te geven. Namelijk met een gratis entree, een gratis drankje en de rest op watertjes leven. Alles lijkt hier ook zo duur! In onze vorige blog vertelden we dat we naar de Blue Mountains zouden gaan, en zouden leren surfen. Beiden waren zeer geslaagd. Eerst de Blue Mountains, dat was zo indrukwekkend. We werden met een busje vanaf ons hostel opgehaald door een echte Australische 'hippie' genaamd SImon. Alles wat je verwacht bij een echte australier had hij. Om Sydney uit te komen rijd je alleen al een uur, dus naar de Blue Mountains reden we ongeveer anderhalf uur. Toen we er aankwamen stopten we ergens in the middle of nowhere. Maar na een minuutje lopen zagen we iets zo rustgevends en zo mooi. Het was helemaal stil, je keek uit over een grote vlakte met alleen maar bomen, bergen en mooie rotsen. Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe groots en mooi het was. Een stukje verder stapten we uit en liepen we een stuk de wildernis in. We zagen watervallen, rotsen en liepen door het regenwoud. Vervolgens gingen we lunchen bij de three sisters en kregen iets typisch Australisch, namelijk een pie. Je kon kiezen uit de veggie pie, de meat pie en de chicken pie. Oscar ging uiteraard voor de meat pie en ik voor de veggie pie. Dat smaakte goed! Onze laatste stop was bij Scenic World een soort park waar je met een treintje door het regenwoud kunt. Wij als sportieve geldbesparende backpackers gingen uiteraar voor de goedkope weg, duizend treden naar beneden en duizend treden weer naar boven. Aangezien we bijna alleen maar treden hebben gezien hebben we weinig van de omgeving gezien maar goed, we hebben het toch maar weer gedaan. De nieuwe groep hollanders waren inmiddels ook weer gearriveerd in het hostel wel samen met heb gingen we een lekker relaxt dagje tegemoet. We liepen eerst naar het Opera House waar we met een Catamaren gingen cruisen door de haven van Sydney. We kwamen langs de mooiste plekjes. We stapten uit bij Watsons Bay waar we gingen genieten van het weer en het lekkere lunch. Een stukje verder gelopen kwamen we bij een strandje heel klein. We sprongen meteen met zijn allen het water in om af te koelen. We hebben daar lekker gelegen en even 'niks' gedaan. Die avond was onze laatste avond met. Onze begeiders en gingen uiteten in een echte local bar, de beste van Sydney! Er was een muzikant, een echte goede, die voor een relaxte sfeer zorgde. We hebben lekker gekletst, gegeten en onze plannen uitgewisseld. Daarna gingen we nog met zijn allen O'malleys in om te genieten van nog meer live muziek en gezelligheid. Maandag was het surfdag, spannend! De avond ervoor was ons verteld dat op onze locatie vorige week tijdens het surfen nog een orka was gespot dus dat maakte ons enigzins gespannen maar ook nog energierijker. We gingen surfen bij Curnulla beach, een heel afgelegen stuk strand waar je alleen met een vier wielaandrijving kon komen. Na ons in onze wetsuits te hebben gehesen (man wat zitten die dingen strak) plonsden we het water in. Oscar, de sportman, had het natuurlijk al meteen onder de knie. Na een paar keer oefenen stond hij al. Door de surfinstructeurs werd hem aangeraden het vaker te doen aangezien hij er gevoel voor had! Enthousiast dat ik was bleef ik verder proberen. Toen oscar al op zijn kop op de surfplank stond lag ik nog ergens al het water uit te proesten. Haha! Maar goed, zo'n dagje surfen sloopt je ontzettend. Moe dat we waren in het busje. Met heerlijke relaxte surfmuziek op de achtergrond sukkelden we allemaal een beetje in. Heerlijk. Dinsdag was onze eerste dag op eigen benen en we besloten met een groep naar de Botanic gardens te gaan, een vredig park met veel mooie flora en fauna. Daar hebben we onze plannen bij elkaar gelegd om te kijken wat wie ging doen. Die dag hebben oscar en ik een auto gehuurd die we vanaf donderdag mogen gebruiken. We gaan samen met nog twee meiden touren naar beneden. Richting Canberra, Melbourne, The Great Ocean Road en Adelaide. We hebben tot 23 december de auto en willen dan weer in Sydney zijn voor kerst en oud en nieuw. Daarna zien we weer verder. Ik weet niet wanneer we weer internet hebben maar we houden jullie op de hoogte! Nogmaals bedankt voor alle lieve berichten. Ik heb Oscar zover gekregen dat hij de eerstvolgende blog schrijft dus tot horens!! We hebben geprobeerd fotos te plaatsen maar dat duurde te lang, er staan er al wel een paar pp facebook. Heel veel succes jullie in het koude kikkerlandje en vergeet jullie sjaal en muts niet! (haha) Veel liefs Oscar en Lisa.

Jessica

Hoi Os & Lies,

Wat een leuke blog weer. In krijg het gevoel of ik zelf ook even in australie zit;) Helaas als ik naar buiten kijk zie ik een speeltuintje wat wit is van de koud (geen sneeuw hoor). Barry heeft ookal weer flink moeten krabben vanochtend!

Nu gaat jullie trip dan echt beginnen, op jullie eigen benen!Wel erg gezellig dat jullie met zn vieren gaan optrekken! Heeel veel plezier en ik ben zeeeer benieuwd naar Oscar zijn blog. hihi

Liefs Jessica

Els Kok

Dag Lisa en Oscar,
Ik geniet onwijs van je verhalen Lisa. Je bent een getalenteerd schrijfster. We zien en voelen bijna wat jullie meemaken. En wat ook zo leuk is om te lezen: de blijdschap van jullie dat je dit mee mag/kan maken.
Veel plezier, sterkte met het zelfstandige reizen en....we kijken uit naar het volgende verhaal (van Oscar?
Groet
Els en Kees

Maikel, Donna en Luna

Heee Lisa en Oscar,

Wat een ontzettend leuke site :)! Mama vertelde mij er over dus dacht " die ga ik volgen " Wat een mooie reis maken jullie, is vast genieten daar.
Have fun and enjoy the trip!

Greetz vanuit Goes ;)

Lotte

Hahahaha, dat surfen, ik zie het helemaal voor me! Al dat gekluns van Lies en Oscar die met de wind door z'n haren over de golven surft!
Good job!
Jullie zijn goed bezig zo te horen!
Kijk nu al uit naar de volgende blog!
Liefs en ik denk aan jullie!

xxx

Cees en Marjan

Hoi reizigers
Wat leuk om jullie verhalen te lezen genieten er echt van en zijn natuurlijk een beetje jaloers.
We hopen dat het voor jullie hele mooie maanden mogen worden.
groeten uit Lewedorp.

Sharon

Heey lieve Aussies van me,
Wat een mooi verhaal weer.
Vind het super fijn om te horen dat jullie zoveel moois zien!
Grappig trouwens; ik ben ook in O'malleys geweest!
Jullie zijn al echte backpackers zie ik..eten voor 2 euro..dat is mij nog nooit gelukt haha...Maar zorg wel goed voor jezelf en niet alleen maar van die vieze noodles eten he? Het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Geniet van al het moois! Dikke zoen

wim

ha oscar en lisa

jullie ook lkkr aan het genieten van het aussie zonnetje en al het moois wat australie je kan biede
ik zit ongeveer 250 km boven melbourne (rond shepertton) werken op een farm.
dit is onze site 3verdwaaldezeeuwen.waarbenjij.nu

veel plezier op jullie reis ohja philip island is ook mooi dat is naast melbourne

groetjes

muis en fam.

G'day mates,

wat leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen!
geniet maar van dat heerlijke weertje daar, hier is het nu koud, nat en heel mistig.

wanneer komen de 1e foto's hier te staan?

groeten,
Muis en fam.

poeke en moeke

oscar en lisa
we hebben jullie berichtje ontvangen.
het loopt op rolletjes zo te lezen...houden zo !
morgen weer al 14 dagen aan de andere kant van de wereld...de tijd gaat snel dus geniet met volle teugen.
nog niet overspannen oscar met drie vrouwen aan boord ?