lisaenoscardownunder.reismee.nl

No worries ... welcome to Australia!

Het is nu elf november, inmiddels zijn we al bezig met dag twee in Sydney. Ik moet eerlijk zijn, de reis was heftig. Dinsdagochtend, aangekomen op Schiphol (met drie auto's vol) stonden we daar. Met onze backpacks op de rug, zenuwen overal en klaar om het grote avontuur te gaan beleven. Nadat we kennis hadden gemaakt met onze groep, (uiteindelijk) ingechekt hadden, en naar de douane waren gelopen was het 'Hello goodbye moment' aangebroken. Daar stonden ze, de thuisblijvers. En daar gingen wij, de avonturiers. Een hoop tranen, knuffels en lieve teksten verder verdwenen we in de douanepoortjes. Vanaf toen was er geen weg meer terug. Vanaf dat moment tot nu is er al zo ontzettend veel gebeurt. Om te beginnen de reis, onze eerste reis, van Amsterdam naar Bangkok duurde 10 uur en 43 minuten. Toen we aankwamen in het (enorme) vliegtuig zagen we al meteen een dekentje en kussentje liggen dat netjes voor ons was klaargelegd. We zijn daar lekker onder gekropen en lieten het maar gewoon over ons heenkomen. Na ongeveer een uur kregen we door onze chinese stewardessen onze eerste maaltijd aangeboden, 'lice with pork or lice with ticken' klonk het ons in de oren. We kregen een dienblad vol met het gerecht, een klein slaatje, fruit en een brownie. Vooral dat laatste ging er goed in. Heel vreemd was dat we na nog maar twee uur vliegen al ontzettend moe waren en aangezien het toen al behoorlijk donker begon te worden buiten raakte ons tijdsbesef toen al in de war. Aangekomen in Bangkok moesten we even uit het vliegtuig voor een kleine stop zodat ze het vliegtuig weer op orde konden maken. We moesten nog ongeveer drie uur vliegen naar onze volgende bestemming: Taipei. Daar eenmaal aangekomen mochten we even op onderzoek gaan. Gek genoeg viel het water daar met bakken uit de lucht. We zijn met onze groep naar het Novotel gegaan waar we een dagkamer hadden. Het Novotel, je weet niet wat je ziet. Wat een luxe. Een ontzettend grote regendouche, een heerlijk groot bed en een mooie kamer wachtte op ons waar wij even heerlijk konden uitrusten. Dat was ook wel nodig! Na ons mini-tripje Taipei gingen we weer op weg naar het vliegveld waar we onze volgende vlucht naar Sydney (ja, eindelijk) konden gaan maken. Een vlucht van weer negen uur en twintig minuten. Die vlucht was iets minder fijn aangezien ik ongeveer vier keer mijn gehele maaginhoud eruit heb gespuugd (misschien iets te veel informatie?). Op de een of andere manier kan mijn lijf iets minder goed tegen alle veranderingen, het vreemde eten en de weinige slaap. Na (in totaal) ongeveer vierentwintig uur te hebben gevlogen waren we dan eindelijk daar... Sydney airport!! W A U W !!! Alles is groot. We waren nog niet eens het vliegtuig uit, of Oscar zag al twee keer een Mac Donalds.

Nog steeds allebei labiel van het vliegen, de jetlag en de misselijkheid stapten we het vliegtuig uit. Nadat we waren opgevangen door de Australian Backpackers medewerkers Marloes en Matthijs, werden we buiten even overwelmd door de plakkende hitte en benauwde lucht. We stapten het busje in om een kleine tour door Sydney te maken. Onze zeer relaxte chauffeur bracht ons naar een van de bekendste plekjes van Sydney: The operahouse en de Harbour bridge waar wij even ons fotomomentje konden houden. Wat me vooral opvalt hier zijn de grote groene parken waar overal mensen sporten. Australische mensen zijn geloof ik erg gezond, maar goed wat wil je met dit weer. Aangekomen in ons Woodduck hostel, moesten we beiden nog wel erg wennen aan wat er allemaal om ons heen gebeurde. Vreemde mensen, vreemd land, vreemde gebruiken. Na wat regelzaakjes gingen we even naar de 'Coles' (de goedkoopste supermarkt) om inkopen te doen. We waren uitgenodigd door het hostek tegenover ons om te gaan barbecuen op een rooftop. Echt een enorme ervaring, vooral als het wat donkerder is met die skyline al die lichtjes. Verrast werden we door een echte Aboriginal (schrijf ik dat zo goed?!) inclusief Didgereedoo. Compleet beschilderd met witte strepen en een soort van rode luier aan ging hij daar voor ons een aantal voorstellingen geven. Af en toe liet hij ons schrikken met zijn enorme kreten en gekke maar ook grappige dansjes. Na onze eerste ervaring met deze Aborignial mochten we zelfs op de foto met hem! Yes! We volgden het hele trappengebouw weer naar beneden want ja, beenspieren die kweek je hier wel! Een van de dingen wat Australian backpackers ook heeft opgezet is een zeer gezellige bar inclusief livemuziek en backpackers uit heel de wereld. Een goede plek om contacten te leggen en een gezellig avond te hebben. Omdat we last hadden van een enorme jetlag besloten we met de groep lekker naar ons hostelbedje te gaan. De wekker stond de volgende ochtend weer om acht uur, maar om eerlijk te zijn haalden we dat niet eens. Onze eerste ervaring met een hostel. Tot drie uur s' nachts de televisie op volle volume aan en als je dan denkt lekker te gaan slapen begint er weer iemand anders midden in de nacht te bellen/skypen en zo gaat dat eigenlijk de hele nacht door. Maar goed, tot vijf uur in de ochtend hebben we lekker geslapen. Oscar was vooral meteen weg, die heb ik niet eens meer welterusten kunnen zeggen of hij sliep al. 't arme ventje.

De volgend ochtend begon ons regeldagje. Na een lekker ontbijtje vertrokken we naar de stad om onze bankzaken en zorgverzekeringszaken te regelen, Ook hebben we heerlijk geluncht in Hyde Park, nadat we in de foodmarket eten hadden in geslagen. Dat is niet normaal groot er zijn ongeveer honderd verschillende etenszaakjes waar je uit kunt kiezen. Ook deze dag was mijn eerste ervaring met de winkelstraten van Sydney, nou moeders als je nog eens zin hebt in een dagje winkelen?? Kom dan naar Sydney. Alles is groot, we kijken echt onze ogen uit.

Al met al zijn Oscar en ik erg blij dat we gekozen hebben voor een groepsreis, zodat we alles lekker even op het gemakje kunnen aankijken, wennen, orienteren en kennismaken met de mensen en de sfeer. We kunnen nu het strakke regelschema van Nederland loslaten en de relaxte sfeer van Australie gaan mee maken dus NO WORRIES G'DAY MATES

 !!! We zitten nu in de memberslounge waar we gratis internet hebben. Vanavond hebben we hier een uitleg over alle tours die we kunnen boeken. Vanavond vroeg naar bed want mofgenvroeg vertrekken we naar de blue mountains wat prachtig blijkt te zijn. Zondag hebben we een stranddag inclusief havencruise. Maandag hebben we een complete surf dag dus we zijn benieuwd !! We willen jullie nog even bedanken voor alle lieve berichtjes op onze blog het doet ons goed

aangezien ons toetsenbord nu ineens heel raar gaat doen ga ik er maar mee stoppen/ de fotos zullen volgen!

Veeeeeeel liefs en we zullen aan jullie denken xxxxxxx 

Reacties

Reacties

Lotte

Lieve lies en oscar,
Klinkt goed! Stiekem toch wel een beetje jaloers! Ik ben nu al zo ontzettend benieuwd naar jullie foto's! (Vooral na die gozer in z'n rode luier)
Geniet ervan en neem de tijd om jullie mentaal voor te bereiden op wat komen gaat. (Ja, straks worden jullie tenslotte als 2 wilde beesten losgelaten)
Heel veel plezier en ik wacht met smart op jullie nieuwe verhaaltje!!
Dikke pakkerd lotte

Barry

Ha Os en Lisa,

Hoorde van ma dat jullie goed zijn aangekomen, gelukkig want was erg bezorgd, en nog steeds een beetje. valt toch best zwaar om jullie een half jaar te moeten missen. Maar ik hoop vooral dat jullie genieten van elkaar maar ook van Australie natuurlijk.

Verder zal ik jullie blog volgen zodat ik weet dat het goed gaat.

tot horens
gr Barry

Silvie

oooooooeeeeeeeehhh wat leuk om al wat te horen! klinkt helemaal super behalve dan dat lisa daar de boel onder loopt te kotsen, GRAPJE! is het een beetje goed weer daar? en os je bent zeker in de bbq-hemel beland? nou nou wel raar hoor dat jullie weg zijn, ik heb al 10 x iets grappigs meegemaakt wat ik even naar je wilde smsen lies maar dat ging niet;p ik stuur wel een mail met alles wat ik kan onthouden haha! oooooh heeel veeeel plezier aapjes! xxxxxxxxxxxxx

josette

leuk om te lezen,

neem een didgeridoo mee naar huis, dan kan oscar van de zomer een show geven op ter spegelt, ik schmink hem wel!

Ruud la Grand

Heeey oscar en lisa,

Na een zware reis, dan eindelijk aangekomen!
en als ik het zo lees, gaat dat helemaal goed komen met jullie!

Heel erg veel plezier samen, maak er een mooie tijd van

ps: oscar, ik hoor het wel als je Jaws bent tegengekomen!!

Groetjes Ruud

Sharon

Ooh wat ontzettend leuk om al iets van jullie te horen zeg!
Als ik het zo lees gaan jullie een ontzettend leuke reis tegemoet, maar dat kan ook niet anders in dat mooie land!
Lies wat rot dat je zo misselijk was, volgende keer een reispilletje scoren, dat helpt!
Ik ben erg benieuwd naar jullie volgende belevenissen en foto's! En ik hoop dat we snel een keer kunnen skypen.

Dikke kus, Sharon

Addy

heel blij van jullie te horen en zeker zo'n mooi eerste verslag! Het lijkt al zo lang geleden dat we op Schiphol stonden maar het is nog maar een paar dagen. Het ziet er naar uit dat jullie een geweldige tijd gaan hebben als ik dat allemaal zo lees. We missen jullie wel hoor maar gelukkig komen straks de weekenddochters weer dat scheelt een stuk! Dat winkelen zal er helaas niet inzitten zal wel een middagje Middelburg worden volgend jaar...
Fijn dat jullie een leuke groep hebben getroffen zo heb je al wat mensen waar je leuke dingen mee kan doen.
ik hop snel weer van jullie te horen en wens jullie ontzettend veel mooie belevenissen,

dikke kus mama

britt hermes xxx

lekker spugen

Ome Cor schrijft.

Beste Lies en Oscar. Heerlijk om zo'n enthousiast
verhaal te lezen .en dit is nog maar het begin. Verder zullen je nog veel genieten en beleven, en dat hoop ik voor jullie. Kijk al uit naar het volgende verhaal. Leuk
dat je in het begin toch met een clubje zijn..Jammer
dat niemand je vooraf verteld heeft Lies dat je in het
buitenland voorzichtig moet zijn met eten na zo.n
vermoeiende reis.
Groetjes en nog veel leuke belevenissen. Ome Cor.

ome Gerard en tante Nelly

Oscar en Lisa
Leuk om jullie reisverhaal te mogen volgen. Zo te lezen maken jullie het op een beginnersprobleempje na (vermoeidheid en gewenning aan ander eten) prima. We hopen dat dit reisavontuur nog heel veel verrassingen voor jullie mag bieden. Veel plezier, veel geweldige ervaringen, verwondering en bewondering gewenst! Lieve groetjes uit het land van Hulst.
Gerard Janssen/ Nelly Janssen - de Kooning

Opa en Oma

hoi Lisa en Oscar.wat een mooie verhalen heb je al geschreven,we genieten er nu al van en jullie moeten nog beginnen .Fijn hoor we kijken al weer uit naar het volgende verhaal ,maar geniet er eerst zelf van,heel veel fijne dagen en alle goeds toegewenst .doei.O en O.

peter de vos

Via de website van Lebo ben ik op jullie site terecht gekomen.
Dochter Silvia heeft ook een paar keer een lange trip naar de andere kant van de wereld gemaakt. Daardoor weet ik een beetje hoe spannend voor jullie en de thuisblijvers is. Ik weet echter ook hoe enorm interessant en mooi het daar is.
Ik wens jullie een harstikke leuke tijd toe daar down under en zal zeker regelmatig jullie reisverslag volgen. Geniet ervan !!!

evi

kippevelletjes

angelina reardon

hoi Lisa en oscar! Nou, zo te horen hebben jullie al een hoop meegemaakt in korte tijd. Geef jezelf een volle week om te aclimatiseren want het is een hele reis en je doet een hoop indrukken op. Jullie zijn natuurlijk hartelijk welkom bij ons in sydney rond kerst/oud en nieuw. Laat even weten wanneer je denkt aan te komen vertrekken en ik zorg dat jullie bedje gespreid is.Het voordeel van Reardon-resort is dat je niet lastig gevallen wordt door backpackers die midden in de nacht skypen en zo, hooguit laat de hond van de buren een paar blafjes maar die voeren we gewoon een slaapmiddel. Kom voor die tijd nog eens om de koffie...ik probeer bolussen mee te smokkelen vanuit Zeeland! groetjes van "bure" Angelina

Christien

Hoi zo als ik lees hebben jullie al veel meegemaakt lisa jammer dat je moest spoegen .wens jullie heel veel plezier en tot het volgende bericht van jullie

liefs christien

Tamara

Hoi!

Echt super om jullie reisverslag te lezen! Jullie hebben al leuke dingen mee gemaakt en gaan nog veel meer beleven! Wel fijn dat de eerste dagen nog met z'n allen zijn, kunnen jullie op het gemakje aan alles een beetje wennen.

Australie lijkt me ook echt geweldig om een keer te zien! Ik wil jullie in ieder geval een hele goede tijd wensen. Geniet er van en ik hou de reisverslagen in de gaten :-).

Groetjes,
Tamara (receptie)

Alice

Hi!!! Echt leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik kijk al uit naar de volgende blog. Hoe was de Blue Mountains en het surfdagje? Toen je mij vrijdagavond belde (voor jullie zaterdagochtend) was ik hartstikke blij verbaasd en gelukkig heb je later pa&ma nog kunnen bereiken.
Het behangen van de babykamer is hartstikke goed gelukt. Ik heb een foto via Whatsapp gestuurd, maar ik zag dat je niet meer online bent geweest sinds 11 november. Deze hele week moet ik werken, terwijl jullie daar lekker aan het genieten zijn en spannende dingen aan het doen zijn (het enige spannende wat ik ga doen is naar zwangerschapszwemmen voor de eerste keer hahaha). Ben wel een beetje jaloers op jullie hoor. Geniet van alles en we spreken elkaar snel weer! X

Dennis van Garsel

Hallo Oscar, Liesa.
Jullie hebben een mooie tijd uitgekozen voor de backpack. Wij zitten in de kou en jullie heerlijk in de warmte. Als jullie Tony zien doe hem de groeten van mij. Veel succes en plezier met het avontuur.
gr,
Dennis

Maris

Lieve Lies en Os!
Ik lees het verhaaltje nu pas (shame on me!), maar het klinkt echt heerlijk in Australie en volges mij hebben jullie de afgelopen dagen echte super leuke dingen gedaan!:D Wat minder dat de 2e vliegreis zo vervelend liep bij je, Lies! Hopelijk bben je nu al gewend aan het eten daar en het ritme!
Geniet er ieder geval van! en ben benieuwd naar het volgende verhaal!

XX

tante Corine (en de rest van de fam)

Hoi Oscar en Lisa
Leuk dat jullie zo'n reis ondernemen. Alleen dat gereis er naartoe he. Maar nu jullie er zijn, kunnen jullie genieten. Er is natuur;lijk veel te zien en te beleven.
Veel plezier met zijn tweeën, pas op elkaar!
P/S maak vooral foto's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!