lisaenoscardownunder.reismee.nl

Living the dream...

Het is zo ver, het laatste hoofdstuk is aangebroken.  Het laatste hoofdstuk van een reis om nooit te vergeten. We zijn weer aanbeland in Hakuna Matata. Ons vredige paleisje dat netjes op ons heeft gewacht. Om jullie geheugens even op te frissen, dit is het gastenverblijf van Angelina en Tony waar we een aantal maanden geleden na ons auto avontuur weer helemaal tot rust zijn gekomen en zijn hersteld van onze pijnlijke rugklachten, hevig vitamine gebrek en weinig slaap. Dit was overigens niet zo alleen onze lieve bezorgde ouders dachten daar wel zo over, haha. Nou, we zijn dus weer in Sydney, onze basisstad van de reis. We hebben de laatste tijd weer een hoop meegemaakt, gezien en beleefd. Dit keer was het de Oostkust van Australie die we afreisden.  We hadden de vorige keer in Sydney al onze tours en onze Greyhound buspas geregeld en betaald dus daar hoefden we ons geen zorgen over te maken.  De Greyhound buspas is een begrip dat bijna alle backpackers aan de Oostkust wel bekend in de oren klinkt. Wij hadden een buspas van Cairns naar Sydney. Het enige wat je hoeft te doen is jezelf aanmelden voor de bus die je wilt nemen en zorgen dat je je papieren bij je hebt. Alles wordt echt extreem gemakkelijk voor je gemaakt. Je boekt je bus, het hostel waar je verblijft brengt je naar de Greyhound busstop en de Greyhound brengt je naar plek van bestemming. Eenmaal op plek van bestemming staat er alweer een ander busje van het hostel dat jij hebt gekozen op je te wachten die je weer brengt naar het volgende hostel. Is dat niet gemakkelijk? Misschien wel iets te gemakkelijk?! 1. Cairns,    24 maart tot 25 maart Maar goed, na onze werkperiode was het weer tijd voor het echte backpackers leventje.  We hadden nog een bon voor een gratis overnachting in een hostel in Cairns dus die konden we mooi gebruiken. We hadden Cairns eigenlijk al wel gezien dus iets bijzonders hebben we hier niet gedaan.  Na dit nachtje brachten we ons geliefde autootje weer terug naar de garage, en sleepten we onze backpacks mee naar de Lagoon. Je kunt niet zwemmen in de zee in Cairns vanwege de haaien, box-jellyfishes en krokodillen dus iedereen hangt lekker bij de Lagoon die aan het strand is gevestigd. Het is een groot zwembad waar je kunt liggen op het gras of op het zand.  We zouden die dag de bus naar Mission Beach nemen om twee uur dus konden wij mooi nog even lekker liggen bij de Lagoon.  2. Mission Beach,    25 maart tot 27 maart We kwamen in de middag aan in Mission beach. We werden opgehaald met het busje van ons hostel en reden welgeteld tweehonderd meter verder om weer uit te stappen. We verbleven in een mooi en gezellig hostel. Het had een echte stranduitstraling. Na ons te hebben geïnstalleerd in het hostel gingen we eens een kijkje nemen in het dorpje zelf. We liepen naar de "shopping village". Helaas viel dat een beetje tegen aangezien ze maar een winkel hadden. We besloten maar boodschappen te gaan doen aangezien de supermarkt al snel zou sluiten. Die avond hadden we een gratis barbecue, en daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen! We hebben een gezellige avond gehad met twee Duitse jongens en een Nederlandse jongen uit het hostel. De volgende dag maar eens kijken in het andere deel van het dorpje dat bleek wat levendiger te zijn. We hadden drie uur voordat het busje ons weer kwam ophalen dus we hadden de tijd. Helaas hadden we het na tien minuten alweer gezien en hebben we toen maar gewacht in een cafeetje. Het weer hielp nou ook niet echt mee helaas dus op het strand liggen zat er ook niet in. Mission beach is eigenlijk dé plek voor je skydive en het white water raften.  Die dag, avond èn nacht is het blijven regen. Correctie, blijven gieten! Wat een regen. Dat hadden wij nog nooit gezien. De straten en het zwembad waren overstroomd en het onweerde ook flink. Op de een of andere manier trok dit weer ook een soort vreemde insecten aan. Bugs heten ze hier, ik denk een soort kevers. Er waren echt duizenden van die beesten overal. We zagen er op een vierkante meter al een stuk of honderd bij elkaar zitten. Lekker hoor. Als je er op ging staan kraakten ze ook nog eens onder je voeten. De volgende ochtend waren we blij dat we verder gingen naar onze volgende bestemming : Townsville.  3. Townsville,    27 maart tot 29 maart Er zijn steden waar je je vanaf het eerste moment al helemaal thuisvoelt, waar de sfeer in alle straten te vinden is en waar levendigheid en gezelligheid bovenaanstaan. Er zijn steden... Townsville was daar dus duidelijk geen van. Op wat een van de drukste straten hoorde te zijn liepen ongeveer zeven mensen en waar winkels hoorden te zijn stonden lege panden die eruit zagen of ze klaarstonden voor de sloop. Wij vonden het een zeer deprimerende stad. We zijn onze eerste dag dan ook doorgekomen op het free wifi plein en de tweede dag hebben we een strandje opgezocht aan de rand van de stad. Je mocht ook hier niet zomaar zwemmen in de zee. Ze hebben een groot vierkant van netten gemaakt waardoor de jellyfishes niet heen kunnen komen. Nou ja, bijna alle jellyfishes want de kleine gevaarlijke kunnen er nogsteeds doorheen. Daarom raden ze ook altijd aan om nog een stingersuit aan te doen. We hadden gelukkig heerlijk weer dus uiteindelijk was het zo erg nog niet.. Op ons handdoekje.. Onder een palmboom.. In de volle zon.. Met een goed boek.. En een cocktail in mijn hand. Oh nee van dat laatste droomde ik alleen op dat moment. We namen de volgende dag de ferry naar Magnetic Island.  4. Magnetic Island,    29 maart tot 1 april Een volle zon scheen, geen wolkje aan de lucht. Perfect weer om naar een eiland midden op zee te gaan. Magnetic Island ligt in feite maar acht kilometer van Townsville vandaan maar het is er een compleet andere wereld. Os en ik voelden ons of we op vakantie waren.. in onze vakantie. Kan dat?! Ja dat kan. Magnetic Island staat bekent om zijn mooie wandelroutes waarbij je koala's kunt spotten en de vele verschillende baaien waar je ook goed kunt snorkelen. We verbleven in een erg leuk hostel dichtbij het Horseshoe Bay, een van de weinige plekken waar je stingernets hebt en dus veilig kunt zwemmen. We sliepen in een soort bungalowhuisje. Het hostel had een groot zwembad en een gezellige bar waar iedere avond wel wat te doen was.  We zijn alle baaien af geweest en hebben geprobeerd ons kleurtje weer een beetje bij te werken. Dat is wel gelukt. Het leuke was, we kwamen Marielle (waar we de eerste maand mee hebben gereisd met de auto) weer tegen hier. Heel gezellig! We zijn met zijn drieeen gaan snorkelen in Arthur Bay en Alma Bay. We hebben weer veel mooie vissen gezien. Marielle en Os hebben zelfs nog een grote zeeschildpad gezien. Stiekem vond ik het best wel eng omdat er heel veel kwallen zaten. Aangezien deze kwallen niet zo onschuldig zijn als in het strand bij Renesse, hou ik daar niet zo van! Haha. We hebben die avond lekker pizza gegeten en er was een Trivia avond. We deden een soort quiz. Dit was super gezellig en we hadden het nog niet eens zo heel slecht gedaan vonden we zelf. Ach we hebben weer veel gelachen en we zijn nog een stuk wijzer geworden ook! Nu weten we bijvoorbeeld dat Olifanten niet kunnen springen en dat Sherlock Holmes op de Bakerstreet 71 te Londen woonde. Altijd handig! Na onze leuke vier dagen hier in het paradijsje namen we de ferry weer terug naar Townsville waar de Greyhound bus al op ons stond te wachten... 5. Airlie beach,    1 april tot 7 april De bus bracht ons verder naar het toeristische plaatsje Airlie beach. Dit is een klein beetje te vergelijken met Renesse want het gene wat je hier kunt doen is: liggen bij de lagoon, winkeltjes kijken en uitgaan. Dat hebben wij dus ook maar lekker gedaan.  Ook staat Airlie beach bekend als Thuishaven voor de Whitsunday tochten. Daar zal ik zo wat meer over vertellen. Een van onze hoogtepunten was toch ook wel de scenic flight over het reef, de eilanden en White haven beach. Het was een klein vliegtuigje best spannend! Het was echt schitterend! Kennen jullie allemaal dat plaatje van het reef in de vorm van een hart? Dat hebben wij dus gezien met onze eigen ogen! Wauw. Jullie zullen de foto's wel zien van al het natuurschoon. Donderdag ging onze boot naar de Whitsundays. We hadden een mooie zeilboot en zaten met een groep van ongeveer vijfentwintig mensen. Het leuke aan deze boot was dat we zelf ook mee mochten helpen met zeilen. Os en ik boden ons dus ook als eerste vrijwilligers aan om te helpen. Deze reis hebben we gezeild, lekker gegeten, tweemaal gesnorkeld  en mooie zonsondergangen gezien. We zijn uiteraard ook weer naar White haven en White haven beach geweest. Ik moet zeggen dat White haven wel een klein beetje tegen viel aangezien het water hoog stond en je dus niet het echte effect met de witte zandbanken en het blauwe water kon zien. Dit hadden we gelukkig al wel vanuit de lucht gezien. Het strand was wel prachtig, je had er zulk wit en fijn zand! Dit zand is trouwens heel goed om je mee te scrubben en zelfs om je sieraden weer te laten glanzen! Met onze stingersuits gingen we het helderblauwe water in en het leuke was: we zagen een klein haaitje! Een lemon shark was de naam. Een beetje geelachtig en twee voetlengtes lang. Totaal ongevaarlijk natuurlijk;) na onze avonturen op de Whitsundays vaarden we terug naar de haven van Airlie Beach. Op de terugweg hebben we zelfs nog een hoop dolfijntjes gezien! Weer in Airlie beach aangekomen hadden we nog de tijd tot kwart voor twaalf in de avond. We namen die dag namelijk de nachtbus naar onze volgende stop in Agnes Water. We hadden het geluk dat we nog een tijd in ons oude hostel konden wachten waar we gratis wifi hadden. De tijd ging best snel gelukkig. 6. Agnes water,    8 april tot 10 april Na een nacht in de bus te hebben geslapen kwamen we s' ochtends best gaar aan in Agnes Water. We werden door het busje naar ons hostel gebracht waar we even konden installeren. We zaten in een gezellig hostel met een echte surf/hippie sfeer. Agnes water staat ook bekend om het surfen. Je kunt hier de goedkoopste surf lessen krijgen (zeventien dollar voor vier uur). Omdat we de basis van het surfen al wisten hadden we van het hostel onze eigen plank gehuurd en zijn zelf gaan oefenen, en oefenen en oefenen....... Tsja zo makkelijk is dat echt niet hoor! Als je eventjes rechtop kan staan betekent het namelijk nog niet dat je kunt surfen.. Helaas. Maar goed, we blijven proberen. Na twee leuke dagen in Agnes water gingen we weer verder naar onze volgende stop: Hervey Bay. 7. Hervey Bay,    10 april tot 11 april Hervey Bau is voor veel mensen de opstap plaats naar Fraser Island. Voor ons daarentegen niet. In Hervey Bay is op zich niet zoveel te doen, dus zij we lekker een wandeling naar het strand en door het stadje gaan maken. We hadden bij de supermarkt een lekker stokbrood, vlees, salade en lekker dipjes gekocht en zijn bij het strand gaan barbecuen. In Australie heb je namelijk bijna bij ieder strand wel een barbecue staan met wat bankjes en lichten. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de zonsondergang. We zouden maar een dagje in Hervey Bay blijven, de volgende ochtend stonden we alweer gepakt en wel klaar om naar Rainbow Beach te gaan.  8. Rainbow Beach,    11 april tot 16 april Hoe verder naar beneden, hoe kouder het wordt.. Helaas. Toen we aankwamen in Rainbow Beach werden we goed ontvangen in het hostel en verving ik mijn korte broek toch echt voor een lange broek! Het begon zelfs weer te regenen. Nee hè net als wij naar Fraser gaan. In de middag hadden we een bijeenkomst in het hostel met onze Fraser Island groep waar we een dvd te zien kregen over hoe we het beste konden overleven op het eiland zonder aangevallen te worden door een Dingo, te crashen met onze 4WD of opgegeten te worden door de tientallen haaien die erin de zee zitten. Leuk zo'n trip naar Fraser Island..  We hadden een leuke groep en zaten heel toevallig met twee Zeeuwse meisjes in de groep. En geloof me; Zeeuwen kom je niet vaak tegen hier! We werden in groepen verdeeld, je zat met zijn achten in een auto. Wij zaten in de auto met Levitah en Myrthe (de twee Nederlandse meisjes) en twee Ierse stelletjes genaamd Rosie, Mihal, Khahal en Paula. Gekke Ieren! De volgende ochtend moesten we al vroeg verzamelen en maakten we alles gereed voor ons avontuur naar het grootste zand eiland ter wereld. We hebben drie dagen rond gecruised in onze jeeps door de bossen, over het hobbelige strand en door de duinen. Dat was best een avontuur. We werden hevig door elkaar geschud en heen en weer geshaked. We hadden een super gezellige auto, we draaiden de ipod van Oscar maar ook zongen we er vrolijk op los. We stopten bij verschillende meren die stuk voor stuk hun eigen magische wonderen hadden. Lake Mackenzie bijvoorbeeld is een heel helderblauw meer waar je je huid met het zand kunt scrubben en zelfs je sieraden weer doen laten glanzen. Een ander meer, Lake Allom zat vol met schildpadden. Dit meer heeft bruin water en is zo goed voor je huid omdat alle olieen van de bomen in het meer terecht komen. Dit is het heilige meer van de Aboriginals. Zo zijn er nog achtennegentig meren op dit eiland. Onze gids vertelde dat Fraser Island zo groot is als het land Wales en dat als je echt alles wilt zien je er toch drie tot vier weken voor nodig hebt. Daar zitten we dan met onze drie daagjes. Het kamperen was ook een avontuur. Nadat we onze twaalf tenten hadden opgezet gingen we koken. We hadden per groep een gasstelletje en onze benodigdheden. Na onze perfect klaargemaakte maaltijden (not) konden de mannen gaan afwassen. En nee niet in een teiltje, gewoon in de zee, lekker back to basic! Wij konden het natuurlijk niet laten om een kijkje te gaan nemen. Het strand lag vol met blauwe kwallen. Ze zagen eruit als Portugese oorlogsschepen (dodelijke kwallen) dus we bleven er maar een beetje uit de buurt. De laatste avond werden we verrast met de mooiste sterrenhemel die we ooit gezien hadden. Jullie denken nu vast: "Ja dat zal wel", maar ik heb nog nooit zo'n heldere hemel gezien met zo oneindig veel sterren. De Melkweg was ook duidelijk te zien. En we hebben er op los gewenst want de sterren bleven maar vallen.  Al met al hebben we een super te gekke tijd gehad en gingen we na drie dagen weer terug naar het grootste eiland ter wereld, Australia!! In het hostel hebben we nog een paar leuke dagen gehad met de mensen van Fraser.  9. Noosa,    16 april tot 18 april Van het zonnige Rainbow beach naar het regenachtige Noosa. Helaas, regenachtig. Want het blijkt een prachtig mooi strand te hebben. We hebben het eerste dagje ons weer lekker bezig gehouden met alle winkeltjes die ze er hadden en de dag erna zijn we naar de wereldberoemde Australia Zoo geweest. De meesten van jullie kennen vast allemaal Steve Irwin wel, The Crocodile hunter! Bekend van zijn programma's op Discovery Channel over allerlei soorten dieren. Helaas is hij in 2006 overleden, tijdens het filmen van een documentaire is hij gedood door een pijlstaartrog. Hier in Australie is hij een echte legende, ze hebben zelfs een dag voor hem, vijftien november:Steve Irwin Day. Zijn vrouw en kinderen zetten de dierentuin nu voort. Het was een echt spektakel met krokodillenshows, vogelshows en rondkruipende leguanen, baardagamen en hagedissen. Ook hebben we hele grote schildpadden gezien die ik nog nooit van mijn leven had gezien!  Ik heb ook een koala mogen kroelen en daar sta ik uiteraard mee op de foto!  Na een dagje tussen de beesten te hebben gezeten werden we teruggebracht door de bus met, natuurlijk, een Steve Irwin dvd op.   De volgende morgen reden we met de Greyhound weer verder naar... Surfers paradise! 10. Surfers paradise,    18 april tot 23 april De naam zegt het al.. Het is werkelijk waar een paradijs voor de surfers. De 'echte' dan he, want ieder ander beginnend surfertje zou zo tussen de golven verdwijnen. We zaten in een heerlijk hostel waar we onze eigen kamer hadden. Even geen andere backpackers in onze kamer, dat is ook wel eens lekker. Daar hadden we dus een gelukje mee! We zijn lekker naar het strand geweest en als kleine kinderen hebben we gespeeld in de golven. Dames topjes vast, want kracht van de golven zorgt er zo voor dat je bikini ergens honderd meter verderop aanspoelt. De lifeguards moesten dan ook goed opetten of er niemand tussen de golven verdween. We zijn vijf dagen in Surfers Paradise geweest. Het is een waar oord voor de feestgangers. Je komt de straat ook niet uit zonder minimaal vijf keer te zijn aangesproken door mensen die je proberen over te halen om naar 'hun' Big Night Out te gaan. Surfers Paradise is een grote stad, met veel hoge gebouwen. Je hebt het strand met precies daarachter torenhoge hotels en gebouwen. Een apart gezicht. Ook zijn de vele winkels er niet weg te denken en hebben Os en ik ons eens even laten gaan. Want echt waar, Australische wasmachines zijn een verschrikking voor je kleding! Goed excuus toch?! 11. Byron bay,    23 april tot 26 april  "Don't worry, about a thing, cause every little thing is gonna be allright". Klinkt in onze oren als we Byron Bay inrijden. Een typisch liedje voor een stadje als dit.  Een dorpje liever gezegd. De beeltenis van Bob Marley is dan ook vaak terug te vinden op muren, shirts en waar eigenlijk niet op? Een echt surf-hippiedorpje. Het heeft een gezellige sfeer en iedereen is er relaxed. We zaten in een leuk hostel. De geur van Cannabis was weliswaar overal te ruiken, maar dat hoort er een beetje bij denk ik. En als je in Byron Bay bent, kan je een uitstapje naar Nimbin natuurlijk niet vergeten! We gingen met een busje richting Nimbin waar we een aantal uur vrije tijd hadden. Nu is een aantal uur best lang in een dorpje wat in straat heeft. Er is ons, zelfs in Amsterdam niet, nog nooit zoveel gevraagd in een straat of we wiet, marihuana of 'koekjes' wilden kopen. Het is een echt hippie dorpje waar alle oude hippies rondhangen en hun jointje zitten te roken. Het zag er wel een beetje toegetakeld uit moet ik zeggen. Maar wat wil je met zo'n dorpje? Het was weer een grappige ervaring. Na een dagje Nimbin kwamen we aan in het hostel waar op dat moment een talentenshow gaande was. Heel leuk, zo zie je pas hoeveel mensen er eigenlijk goed kunnen zingen of een instrument kunnen bespelen. Altijd gezellig zulke avonden! De laatste dag hebben we een tocht gemaakt naar "Cape Byron" de vuurtoren. Het was een hele mooie tocht langs de kust en toen we er na de klim eindelijk waren hadden we een prachtig uitzicht over Byron Bay en de oceaan.  12. Port Macquarie,    26 april tot 30 april Na een busreis van bijna zeven uur werden we opgepikt vanaf het busstation. We kwamen aan in het hostel en schreven ons meteen in voor de pizza avond. We hadden keuze uit een hele hoop stukken pizza's en hebben die avond gezellig gekletst en gezeten met een hoop Engelsen en Duitsers. De ochtend erna was het weer redelijk dus huurden we allebei een fiets. Het was een echte lowrider fiets en uiteraard met een helm op gingen we op pad. We zijn langs het stadje, de zee en de skatebaan gegaan. Deze dagen in Port Macquarie Wan vooral lekker relaxen en rondkijken. We hebben de meeste tijd doorgebracht bij de skatebaan en langs het strand. Op de rotsen hebben we gekeken naar de vele dolfijnen die speelden in de golven lekker met het zonnetje erbij. Niet verkeerd toch? We zagen zelfs nog een grote zeeschildpad bovenkomen en een pijlstaartrog die lekker lag te baden in het water. Oscar en ik zijn ondertussen ook pro tafeltennissers geworden, bijna in ieder hostel hebben ze er wel een. De laatste nacht moesten we midden in de nacht de bus nemen, om tien voor vijf, zodat we in de ochtend aankwamen in Sydney. 11. Sydney,    30 april tot 9 mei En daar zijn we dan.. Op het einde van de reis. Wat een dubbelgevoel. Als we denken aan wat we de afgelopen zes maanden allemaal hebben meegemaakt dan realiseren we eigenlijk nog niet wat een geluksvogels we zijn dat we dit hebben kunnen en mogen doen. Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze in zo'n korte tijd met haaien in een kooi zaten, met wilde dolfijnen hebben gezwommen, uit een vliegtuig zijn gesprongen, met de onderwaterwereld van het Great Barrier Reef kennis hebben gemaakt, een krokodil in het wild hebben gespot, een koala hebben geknuffeld, slangen in het wild te hebben gespot, als een echte boer te hebben geleefd tussen de mango's en avocado's, en op het grootste zandeiland ter wereld te hebben rondgecruised. Ik wil natuurlijk niet patseren hoor.. Maar eh, dat is best een aardig lijstje toch? Haha.  Natuurlijk hebben we ook wel weer zin om naar Nederland te gaan. Om onze lieve ouders, broers en zussen, familie en vrienden en natuurlijk ons kersverse nieuwe nichtje Demi te zien! Het zal even wennen worden om om weer in de Nederlandse structuur te komen, na ongeveer zes maanden vakantie te hebben gehad. Maar wat zullen we ons eigen bedje, eigen douche en eigen spulletjes dankbaar zijn. Na al die tijd met zes, tien of zelfs zeventien andere backpackers op een kamer te hebben gezeten zijn we daar ook wel weer aan toe.  Alle souvenirs zijn binnen, de backpacks zitten voller dan vol en de herinneringen zitten in ons koppie.  Al met al hebben wij de beste tijd van onze leven gehad, ver van huis, niet altijd gemakkelijk maar we zijn er beiden een stuk wijzer van geworden. Een ervaring om nooit te vergeten!   Dan wat dingen die ons zijn opgevallen aan dit land wat Australie zo'n mooi, grappig, gezellig, relaxed en verbazingwekkend land maakt * Australie is het grootste eiland ter wereld * Het symbool van Australie is een beeltenis van een emu en een kangoeroe, met als reden dat zij beiden niet achteruit kunnen lopen wat de positieve instelling benadrukt. * Dat je voor geen enkele openbare toilet hoeft te betalen waar dan ook. * Dat ze overal, ja zelfs in the middle of nowhere in the Outback, wc papier hebben bij het openbare toilet. * Dat zelfs nette zakenmannetjes op hun stepje of skateboard naar hun werk gaan. * Dat de meest voorkomende uitspraken van een 'echte ozzie': "No Worries,  mate" en "It's all good, mate" zijn.  * Dat ze, net als de Macdrive, een Drive-thru hebben voor drank. * Dat Australie wel twintig dingen heeft staan op de werelderfgoed lijst (waarvan wij er zes gezien hebben). * Dat heel veel mensen lekker op hun blote voeten naar de supermarkt gaan. * Dat als je eruit ziet of je hulp nodig hebt, menig Australiër je meteen te hulp schiet, en daar dan ook echt de tijd voor neemt.  * Dat ze bij ieder strand wel een openbare barbie (barbecue) Hebben staan waar je met zijn allen lekker kunt gaan bakken en braden.  Zo zijn er nog veel meer dingen maar ik kan niet alles opnoemen.  Het was wederom een lang verhaal, maar goed nu zijn jullie er dan ook van af! Dank jullie wel allemaal voor het volgen van onze avonturen en de leuke reacties!  We vliegen aankomende woensdag, negen mei, naar Bangkok. Dinsdag de vijftiende komen we aan op Schiphol! Hopelijk kunnen we in Bangkok nog een beetje bijbruinen want dat lukte de laatste weken niet meer echt hier. Alle foto's van de afgelopen tijd kunnen jullie bekijken op: https://picasaweb.google.com/105273143317635486748 Het zijn er weer een hoop dus veel plezier!  Nu dan echt voor de allerlaatste keer vanuit Australie, Liefs Oscar en Lisa  En lieve Os natuurlijk, bedankt voor de mooie onvergetelijke tijd en alle mooie ervaringen die we hier samen hebben mogen meemaken. G'day mates!

poeke en moeke

lisa weer een te gek verhaal op jouw bekende geweldige manier...heel leuk te lezen
nog even...aftellen....10 dagen...15 mei is het zo !!!
tot op schiphol,nog fijne dagen en goede reis

Lotte

Lieve lies en os natuurlijk,
Ik heb jullie verhaal weer met veel plezier gelezen! Nog even en het is voorbij, wat is het snel gegaan he?!
Geniet nog even van de laatste paar daagjes en tot heeel snel!
Dikke kus!

josette

het is zeker snel gegaan, we zien jullie binnenkort wel weer,

groetjesxxx

O en O laatste verhaal.

He he,eindelijk is het bijna voorbij ,wat een prachtig verhaal alweer,jullie hebben heel wat meegemaakt en gezien ,fijn ,maar nu zullen wij toch erg blij zijn om eens lekker met jullie te knuffelen na zo nlange tijd .Wij wensen jullie een heel fijne en voorspoedige reis toe en wij gaan bijna de uren tellen, heelveel liefs en tot devijftiende van Opa en Oma.xxxxxxxxxxxxxxxx!

silvie

hooooiii kleine koalabeertje van mn,
wat een mooi verhaal weer, bijna een boek! echt heel leuk om te lezen allemaal! heeel veel plezier nog jullie aller aller laatste weekje daar en ik zie jullie SNEL!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sharon

Ik heb genoten van jullie trip langs de oostkust maar ben ontzettend blij dat ik jullie volgende week weer in het echt mag knuffelen!!! Jippie!!!!! Geniet nog even he!
Liefs

tante Rita,

Weer een heel verhaal maar goed dat je alles op/beschrijft!! Dit is voor een mens toch allemaal niet te onthouden ;-) Wat een geweldige belevenis hebben jullie samen meegemaakt......
Nu nog lekker een paar mooie zonnige [neem aub dat zonnetje stiekem mee in jullie rugzak!] dagen in Bangkok!
Geniet er van en.... voor volgende week een hele goeie vlucht terug! t'is weer lang genoeg geweest voor het thuisfront ;-)
Groetjes xx

Peter en Addy

wat weer een prachtig verhaal Lies, wat hebben jullie veel om mee naar huis te nemen, niet zozeer in je rugzak maar wel in je hoofd en in je hart! ik vind het geweldig dat jullie je droom hebben waargemaakt maar o wat zullen wij blij zijn als we jullie weer kunnen knuffelen! Geniet nog van de laatste dagen en we zien elkaar gauw xxxxxxxx